Beyoğlu Kampüsü

Tarhan Koleji Fethiye Gezisi

7 Nisan Perşembe günü otelde odalarımıza yerleştikten sonra Kayaköy'de Fethiye Yerel Tohumlar Derneği üyeleri ile buluştuk. Öğle yemeğinde gözlemelerimizi yedik. Yemek sonrasında Kayaköy'de doğup büyümüş Işık Taban Hanım'dan Kayaköy sokaklarında Levissi'yi, Eleni'yi ve Kayaköy'ün tarihini dinledik. Günün  sonunda Işık Taban bizlere  o köy ile ilgili yazdığı küçük hikâyelerden oluşan kitabını imzaladı.

8 Nisan Cumartesi günü kahvaltıdan sonra Yerel Tohumlar Derneği bir sürpriz yaparak ülkemizin duayen gazeteci-yazarlarından Banu Avar'ı bizimle sohbete davet etmiş ve Banu Hanım da onları kırmayıp gelmiş.  Gençlerle sohbet edip sorularına cevap verdi, kitaplarını imzaladı. Tadı damağımızda kalan sohbetin devamını İstanbul'da okulumuzda yapmak üzere sözleşerek ayrıldık. Ayrılması zor olan bu sohbetten sonra İztuzu Plajı'na gittik. Bir grup plaj futbolu oynadı, bir grup denize girdi, bir grup da sahilde yürüyüş yaptı. Sonra bir grup meraklı öğrencimizle Caretta'ların rehabilitasyon merkezine uğradık. Biyolog Gizem Hanım ve Veteriner Koray Bey bizleri karşıladı. Koray Bey en ince ayrıntısına kadar merkez ve carettalar hakkında bilgi verdi. Öğrencilerimizin sorularını da tüm samimiyetiyle cevapladı. Daha sonra Dalyan'a geçtik ve  yemeğimizi yedikten sonra otele doğru yola çıktık.

10 Nisan Pazar günü kahvaltımızı yaptıktan sonra hareketli ve eğlenceli geçecek olan bir gün için hazırlanıp otelden ayrıldık. O gün tekne turu yapacağımız ve denizin maviliklerine doğru yol alacağımız için öğrencilerimizin mutluluğu ve heyecanı yüzlerinden okunuyordu. Fethiye Liman’ına doğru yol alırken limanda bizi bekleyen teknemiz, heyecanımızı kat be kat artırıyordu. Limana vardığımızda bizi kaptanımız Veli Bey ve mürettebatı karşıladı; sonrasında “Kayhan 2” isimle tekne ile gittiğimiz her koyda mavinin bin bir farklı tonuyla karşılaştık. Kaptanımız bizi sırasıyla “Küçük Akvaryum, Turunç Koyu, Tarzan Koyu ve Küçük Samanlık Koyu'nda gezdirdi. Demir attığımız her koyda öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz denizin tadını çıkardı. Denize girmenin hasretini çeken öğrencilerimiz, çeşitli su aktivitelerinde de bulundu. Örneğin, bir kısım denizden kıyıya doğru yüzerken bir kısım öğrenciler ise şişirilmiş muz ve koltuk ismi verilen botlarla birbirleriyle yarıştılar. Bunun yanı sıra öğrencilerimiz müzik eşliğinde de dans edip eğlenceli ve samimi görüntüler ortaya koydular. Gün sonunda denizin tadını çıkaran öğrencilerimizin mutluluğu paha biçilemezdi.

11 Nisan Pazartesi günü gezimizin son günü olduğu için erkenden hazırlıklarımızı yapıp hüzünlü yüzlerle otelden çıkış yaptık. İlk olarak İncirköy’e doğru yola çıkıp orada Fethiye Yerel Tohumlar Derneğini ve üyelerini ziyaret ettik. Orada, derneğin tüm çalışmalarına gözlerimizle şahit olduk. Köy kavunu tohumundan siyah bakla tohumuna,  Karagöz fasulyeden kuzukulağı tohumuna kadar aklımıza gelmeyecek çeşitli miktarda tohumları inceleme fırsatına sahip olduk. Tüm destekleri için Fethiye Yerel Tohumlar Derneği üyelerine plaketlerini takdim edip yola devam ettik. İncirköy muhtarının da eşlik etmesiyle köyde bulunan lavanta ve kekik tarlalarını ziyaret ettik. Tarlaları ziyaret ederken köyde yaşayan dört ayaklı dostlarımız da bize eşlik etti. Daha sonrasında, köyde yaşayan emekçi teyzelerimizin bizim için hazırladığı gözlemeleri tattık. Teyzelerimize özenen öğrencilerimiz dayanamayıp onların eşliğinde gözleme hamuru açıp ocağın üstünde pişirdiler. Bu, onlar için unutulmaz bir anı haline gelirken aynı zamanda onlarla yaptıkları sohbetler ve hayat tecrübeleri hepimizin aklında kalıcı hale geldi. Yaklaşık 5 gün süren bu anlamlı gezimizin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese başta Fethiye Yerel Tohumlar Derneği üyeleri olmak üzere Kabaağaç İlkokulunun öğretmen ve öğrencilerine, Kabaağaç köy muhtarına, İncirköy köyü muhtarına, muhteşem otlu gözlemeleri hazırlayan teyzelerimize ve Seydikemer İlçe Tarım Müdürlüğüne gezimizi anlamlı kıldığı için tüm katkılarından dolayı çok teşekkür ederiz. Umarız bir tohumla başlayan yolculuğumuz, fideye, fidana ve meyveye doğru adım adım ilerlemeye devam eder.