Tarhan Koleji Beyoğlu Kampüsü

REHBERLİK

Öğrencilerin “kişisel-sosyal” gelişim ihtiyaçlarını karşılamak, böylece onların kişisel gelişim ve uyumlarına yardımcı olmak, bireysel gelişimlerine destek olmanın yanı sıra doğru kararlar almalarına yardımcı olmak amacıyla yürütülen çalışmalardır.

HEDEFİMİZ

  • Atılganlık becerilerini geliştirme
  • Günlük yaşam becerileri geliştirme
  • İletişim becerileri geliştirme
  • Sorun çözme becerileri geliştirme
  • Öfkeyle baş etme becerileri geliştirme
  • Kaygıyla baş etme becerileri geliştirme
  • Sorumluluk ve görev bilinci geliştirme
  • Çatışma çözme becerileri geliştirme
  • Karar verme becerileri geliştirme
  • Zaman yönetimi becerileri geliştirme
  • Özgüven becerileri geliştirme
  • Özsaygı geliştirme
  • Kişi haklarına ve Bireysel Farklılıklara Saygı

BİREYSEL – GRUP PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Öğrenciler her ihtiyaç duyduklarında rehberlik biriminden faydalanabilirler ve bireysel görüşme talep edebilirler. Ayrıca Rehber Öğretmen gözlemleri sonucu ihtiyaç duyduğu konularda öğrencileri görüşmeye alabilir.

SINIF VE REHBERLİK ÇALIŞMALARI

Sınıfın özelliği ve öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda, rehberlik etkinlikleri uygulanır.

Tüm bu uygulamalar, bireysel, grup ve aile görüşmeleri ile gerçekleştirilir.

ÖĞRENCİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

  • Bireyi Tanımaya Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları
  • Etkin Öğrenme Yöntemleri, Dikkat ve Konsantrasyon
  • Öğrencilerin İlgi, Yetenek ve Eğitim Özelliklerine Uygun bir Eğitsel Ortam Oluşturma,
  • Okul Yaşamı ile Aile, Toplum ve Mesleki Yaşam Arasındaki İlişki Temelini Destekleme
  • Değerler Eğitimi
  • Zaman Yönetimi Becerileri geliştirme
  • Hedef Belirlemenin Önemi, Hedefi Gerçekleştirmeye Yönelik Yaklaşımları Geliştirme
  • Eğitim ve Öğretim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Zorluklar ile Başa Çıkma, Performans Arttırma Konusunda Psikolojik Yardım ve Destek Programları uygulanmaktadır. Özellikle sınava hazırlanan öğrencilerimize yönelik performans ve başarıyı arttırmayı hedefleyen, sınav kaygısı ile başa çıkma ve sınav tutumunu geliştirme eğitimi sürekli çalışma programı içindedir.
  • LGS’de başarının anahtarı
  • Sınav Kaygısı Çalışma Atölyesi
  • Meslek Tanıtımları
  • Kendinin farkında olmak, geleceğin farkında olmak.
  • Öğrencilerimizin kendilerini ve meslekleri tanımalarını, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda mesleki yönelimlerinde onlara destek olmayı amaçlar. Bu amaç doğrultusunda yıl boyunca çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir:
  • Kariyer Yönelim Testi, Kendini Değerlendirme Envanteri
  • Bilgilendirme Konferansları
  • Kariyer ve Meslekler Sempozyumu
  • Lise Gezileri
  • LGS Danışmanlığı  
  • LGS Sonrası Lise Tercihlerinde Danışmalık

VELİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

  • Aile Danışmanlığı
  • Anne & Baba Söyleşisi

Velilerimize yönelik seminer çalışmaları uygulanmaktadır.

-Rehberlik Servisi kimdir? Ne iş yapar?

-Yeni Normale Dönüş

-Çocukların ve Ailelerin Teknoloji ile Sınavı

-Sınırlar Hiç Bu Kadar Önemli Omamıştı

-Salgın Dönemini Kendimiz ve Çocuğumuz İçin Nasıl Kolaylaştırabiliriz?

-Pandemi Dönemi Sonrası Psikososyal Destek Çalışmaları 

-Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite

-Duygu Koçluğu

-Çocuklarımızda Motivasyonu nasıl koruruz?

-İhtiyaç Duyulan Konularda Grup Çalışmaları ve /veya Seminer Düzenlenmesi

  •  Bilgilendirici Bülten-Broşür-Yazı Hazırlanması

vb. çalışmalar, öğrenci merkezli olmakla birlikte aile iş birliğine büyük önem verilmektedir.

ÖĞRETMENE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

  • Sınıf Rehber Öğretmenliği ile İlgili Danışmanlık
  • Öğretmen-Öğrenci İletişimini Güçlendirme Çalışmaları
  • Bilgilendirme Konferansları
  • İhtiyaç Duyulan Konularda Grup Çalışmaları ve/veya Seminer Düzenlenmesi
  • Bilgilendirici Bülten-Broşür-Yazı Hazırlanması
  • Değerler Eğitimi
  • Sosyal Sorumluluk Projeleri